قهوه لاغری چطور در کاهش مؤثر وزن بدن به شما کمک می‌کند؟

لاغری تضمینی

احتمالاً شما نیز راجع به اثرات قهوه در کاهش وزن شنیده‌اید. افراد بسیاری برای رهایی از وزن اضافی، استفاده از نوشیدنی‌ها را مدنظر گرفته‌اند. قهوه راشا با سایر نوشیدنی‌های کافئین‌دار به‌ویژه نوشیدنی‌های قهوه‌ متفاوت است زیرا فاقد قند، خامه و سایر ترکیبات پرکالری است؛ بنابراین، اگر مایل به افزایش فواید و مزایای قهوه هستید، باید قهوه‌ی راشا بنوشید.

چرا قهوه راشا برای کاهش وزن مؤثر است؟

1. نداشتن کالری

قهوه لاغری راشا کاملاً عاری از کالری است. برای به دست آوردن حداکثر اثر باید از ترکیب آن با شیر و شکر اجتناب کنید. شما باید آن را کاملاً سیاه و بدون هیچ‌گونه ماده‌ی اضافه‌ی افزایش‌دهنده‌ی کالری بنوشید تا موجب افزایش قدرت آن در کاهش وزن بشود.

2. کافئین متابولیسم بدن شما را بالا می‌برد

میزان متابولیسم استراحت به معنای تعداد کالری است که بدن ما در هنگام عدم فعالیت می‌سوزاند. قهوه یک افزودنی عالی برای تمرینات ورزشی است که می‌تواند باعث تسریع بازیابی قوا، تقویت انرژی و کمک به شما در افزایش میزان متابولیسم گردد. بسیاری از مردم در سراسر جهان قبل از ورزش از قهوه به‌عنوان یک محرک ملایم استفاده می‌کنند زیرا مصرف کافئین در ترکیب با تمرینات قلبی، باعث کاهش چربی بدن می‌شود.

شما بدون تمرکز بر متابولیسم بدن قادر به کاهش وزن نخواهید بود. به‌خصوص اگر مایل به افزایش سلامت کلی خود باشید. افزایش میزان متابولیسم به شما کمک می‌کند بدون افزایش وزن اضافه، وزن خود را سریع‌تر کاهش دهید. کافئین ماده فعال اصلی قهوه است: این ماده می‌تواند میزان متابولیسم شما را 11٪ افزایش دهد!

کافئین هوس‌های غذایی را کاهش می‌دهد، سطوح انرژی شما را تقویت می‌کند و سوزاندن چربی را با راندمان بیشتری آغاز می‌کند. از طرف دیگر، کافئین اعتیادآور است و مصرف زیاد و بیش‌ازحد نوشیدنی‌های کافئین‌دار، می‌تواند به‌سلامتی شما آسیب برساند.

سایر مزایای نوشیدن قهوه لاغری راشا

• باعث هوشیاری شما می‌شود

قهوه راشا دارای محرک‌هایی است که سطوح انرژی شما را افزایش می‌دهد. درعین‌حال، کافئین در حین آزاد شدن سایر انتقال‌دهنده‌های عصبی مانند نوراپی‌نفرین و دوپامین، اثرات آدنوزین را مسدود می‌کند. قهوه با مسدود کردن آدنوزین، باعث بهبود حافظه، زمان واکنش، خلق‌وخو و عملکرد کلی مغز شما می‌شود.

• سلامت قلب و عروق را بهبود می‌بخشد

قهوه برای افرادی با خطر سکته مغزی، نارسایی قلبی و افرادی با بیماری عروق کرونری قلب مفید است. طبق اعلام انجمن قلب آمریکا، مصرف هشت اونس قهوه در مقایسه با افرادی که از نوشیدن قهوه اجتناب می‌کنند این خطرات را تا 10 درصد کاهش دهد.

• خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد

قهوه می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 – یک بیماری مرتبط با سبک زندگی – را کاهش دهد. این کاهش بسته به نوع افراد می‌تواند تا 67٪ برسد زیرا کافئین موجب افزایش انتقال‌دهنده‌های عصبی مختلف می‌شود که ضمن افزایش مقاومت انسولین، میزان قند خون را کاهش می‌دهد.

• کسب طیف گسترده‌ای از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی

باید بدانید که قهوه دارای مقادیر زیادی مواد معدنی و ویتامین‌ها است. همچنین قهوه حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که میزان سلامتی شما را بهبود بخشیده و خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد. این یکی از مهم‌ترین منابع آنتی‌اکسیدان‌ها در رژیم غذایی غربی است. می‌توانید نوشیدن قهوه را با خوردن سبزی‌ها و میوه تشبیه کنید.

 

Post Your Comment Here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *